Odstąpienie od umowy
- Kupujący ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni, od daty zawarcia umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.).
- Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres Sprzedawcy.
- W przypadku pisemnego odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru w terminie 14 dni. Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem na adres Sprzedawcy.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego w zakładce ,,Regulamin’’, Microsoft Word - formularz odstąpienia od umowy.doc (landmann.pl)
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy w związku z odstąpieniem od umowy.
- W wypadku odstąpienia od umowy Konsumentowi zwracane są wszystkie otrzymane od niego płatności (nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych), w tym koszty dostawy. Wyjątek stanowi sytuacja kiedy Konsument wybrał sposób dostawy towaru inny niż najtańszy dostępny w Sklepie Internetowym. W takiej sytuacji Konsument pokrywa koszty dostawy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
Procedura reklamacji
- Podstawą przyjęcia reklamacji jest oryginalny dowód zakupu towaru (paragon fiskalny lub faktura VAT).
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie cywilnym.
- Reklamacji podlegają wyłącznie wady ukryte w produkcie nie zużytym, powstałe z winy producenta.
- Reklamacji nie podlegają:
- naturalne zużywanie się wyrobu;
- wyrób posiadający uszkodzenia mechaniczne
- oraz powstałe w wyniku braku lub nieprawidłowej konserwacji.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno być złożone przez Klienta na wypełnionym czytelnie formularzu dostępnym na stronie: formularz_reklamacyjny.pdf (landmann.pl)
- Pisemnie na adres Sprzedawcy: Landmann Polska Sp. z o.o.; ul. Kuziennicza 13b, 59-400 Jawor.
- W formie elektronicznej na adres Sprzedawcy: sklep@landmann.pl
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
- O rozstrzygnięciu reklamacji Klient zostanie poinformowany pocztą elektroniczną bądź telefonicznie.
- W przypadku, gdy towar jest niezgodny z umową Kupujący może żądać:
- w pierwszej kolejności - nieodpłatnej naprawy;
- jeśli naprawa jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie, towar zostanie wymieniony na nowy, pełnowartościowy, bądź zwróci wartość zakupionego Towaru.